Jednalo se o sabotážní akci, jejímž cílem bylo přerušení železniční tratě přes řeku. Bylo naplánováno umístění dvou náloží. Jedna na mostovce železničního mostu, druhá u pilíře. Ke zdárnému splnění měl přispět i belgický odboj, který měl za úkol zajistit nafukovací člun. Jednotka byla vysazena přibližně dva kilometry od cíle. Po rychlém zorientování v mapě byla naplánována trasa k místu setkání s belgickým odbojem. Bylo zapotřebí se vyhnout střeženému nákladnímu nádraží. Zpočátku byla cesta snadná, po překročení dvou železničních tratí, ale přišel náročnější terén a postup se zpomalil. Po setkání s belgickým odbojem poblíž opuštěného bunkru byl získán nafukovací člun. Nyní již sabotáži nic nebránilo. Bylo třeba zvýšit ostražitost, neboť se počítalo s německými hlídkami v okolí mostu. Při přesunu k mostu nás překvapila vystřelená světlice a všichni se ukryli. Další postup byl třeba velice opatrný, neboť oblast byla střežená. Naštěstí pro nás jsme k mostu dorazili právě při střídání hlídek. L/Cpl Sutton a Tpr. Mason byli vysláni do hlubokého údolí, aby našli vhodné místo ke spuštění nafukovacího člunu. Po náročném sestupu do údolí jsme zjistili, že přehrada je pokrytá tenkou vrstvou ledu. Po krátké poradě a několika kletbách na adresu meteorologů jsme změnili plány a obě nálože jsme umístili na mostovku. Po nastavení časovačů jsme se stáhli a vyčkali na očekávanou detonaci. Po zdárném splnění úkolu a rychlé kontrole místa jsme zvolili rychlý ústup zpět na místo setkání.
Děkujeme kolegům z KVH West za tradiční kvalitní spolupráci!